منتدى بركات

منتدى بركات


هل تحب اسمك؟

شاطر
avatar
yasser
مشرف مميز
مشرف مميز

ذكر
مساهمات هذا العضو : 1178
العمر : 31
انت منين : قنا باريس الصعيد
العمل/الترفيه : دكتور مندوب دعايه طبيه
جنسيتك : مصري
دعائي للمنتدى :
السٌّمعَة : 3
نقاط : 7065
تاريخ التسجيل : 22/04/2008

الوووو هل تحب اسمك؟

مُساهمة من طرف yasser في الأربعاء مارس 18, 2009 7:29 am

موضوع عجبني وحبيت تشاركوني فيه بارائكم وردودكم الحلوه ....

منذ القدم اعتاد الأجداد على تسمية أحفادهمـ بأسمائهمـ ..!



ونادرا ما كان هنالك دوراً للآباء والأمهات في تسمية أبنائهمـ ،،



أما اليوم فنرى الآباء يختارون الأسماء الجديدة والمميزة ،،



ليطلقوها على أبنائهمـ ،،



وفي كلا الحالتين لا يمكن للإنسان أن يسمي نفسه..!



والســــــــــؤال لـــك أنـــت ،، !


هل تحــــب اســـــــــمك الحقيقـــــــــي .. ولماذا ..؟


هل تمنيت أن تغيره لاسم آخر .. ولماذا ..؟



مـاهي الاسـماء التي سـتطلقها على ابنـائـك فـي المسـتقبل ..؟ اتمنى الأجابة على هذا السؤال!


ملاحظه اللي ما بحب يذكر اسمه الحقيقي عادي مش اجباري


_________________
[b]أحبتى فى الله.....................كيف حالكم مع الله
أسألكم الدعاء بظهر الغيب..............اللهم سدد خطانا الى الحق امين
avatar
Meshmesha
مشرف
مشرف

انثى
مساهمات هذا العضو : 2026
العمر : 28
انت منين : من القاهره العامره!!!!!
العمل/الترفيه : طالبه عاشقة اللغه الالمانيه
جنسيتك : مصري
دعائي للمنتدى :
السٌّمعَة : 10
نقاط : 7917
تاريخ التسجيل : 29/08/2008

الوووو رد: هل تحب اسمك؟

مُساهمة من طرف Meshmesha في الأربعاء مارس 18, 2009 10:29 am

ههههههههه
انا خالي هو اللي سماني
بس مفكرتش في الموضوع دا قبل كده بصراحه
هههههههههههه
بس انا بحب اسم ندا اويييييي وشهد ومريم
ومليش في اسامي تانيه
هههههههه


_________________
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
avatar
s.elnwawy
عضو

ذكر
مساهمات هذا العضو : 217
العمر : 24
انت منين : مصر
العمل/الترفيه : طالب
جنسيتك : مصري
دعائي للمنتدى :
السٌّمعَة : 3
نقاط : 6141
تاريخ التسجيل : 10/12/2008

الوووو رد: هل تحب اسمك؟

مُساهمة من طرف s.elnwawy في الأربعاء مارس 18, 2009 2:47 pm

Arrow اكيد بحب اسمى
avatar
yasser
مشرف مميز
مشرف مميز

ذكر
مساهمات هذا العضو : 1178
العمر : 31
انت منين : قنا باريس الصعيد
العمل/الترفيه : دكتور مندوب دعايه طبيه
جنسيتك : مصري
دعائي للمنتدى :
السٌّمعَة : 3
نقاط : 7065
تاريخ التسجيل : 22/04/2008

الوووو رد: هل تحب اسمك؟

مُساهمة من طرف yasser في الأربعاء مارس 18, 2009 3:08 pm

ده كله يامشمشه طب احنا نقولك ايه
واكيد نووى اسمك بتحبه هو انت اسمك ايه ههههههههه


_________________
[b]أحبتى فى الله.....................كيف حالكم مع الله
أسألكم الدعاء بظهر الغيب..............اللهم سدد خطانا الى الحق امين
avatar
rozanrenad
مشرف
مشرف

انثى
مساهمات هذا العضو : 890
العمر : 36
انت منين : مصر
العمل/الترفيه : مدرس مساعد مناهج وطرق تدريس
جنسيتك : مصري
دعائي للمنتدى :
السٌّمعَة : 29
نقاط : 7637
تاريخ التسجيل : 24/06/2008

الوووو رد: هل تحب اسمك؟

مُساهمة من طرف rozanrenad في الأربعاء مارس 18, 2009 5:57 pm

انا بحب اسمى جدا

وبحب اسماء للبنات روزان وريناد

اما الاولاد حسام او محمد او احمد
avatar
yasser
مشرف مميز
مشرف مميز

ذكر
مساهمات هذا العضو : 1178
العمر : 31
انت منين : قنا باريس الصعيد
العمل/الترفيه : دكتور مندوب دعايه طبيه
جنسيتك : مصري
دعائي للمنتدى :
السٌّمعَة : 3
نقاط : 7065
تاريخ التسجيل : 22/04/2008

الوووو رد: هل تحب اسمك؟

مُساهمة من طرف yasser في الأربعاء مارس 18, 2009 10:49 pm

مرسى روز


_________________
[b]أحبتى فى الله.....................كيف حالكم مع الله
أسألكم الدعاء بظهر الغيب..............اللهم سدد خطانا الى الحق امين

نيللى مصطفى
عضو

انثى
مساهمات هذا العضو : 209
العمر : 34
دعائي للمنتدى :
السٌّمعَة : 3
نقاط : 6168
تاريخ التسجيل : 22/12/2008

الوووو رد: هل تحب اسمك؟

مُساهمة من طرف نيللى مصطفى في الأربعاء أبريل 08, 2009 11:50 am

طبعا بحب اسمي

والاسماء اللي بحبها "رامي _جني _ريم".
avatar
همت رامي
عضو

انثى
مساهمات هذا العضو : 313
العمر : 29
انت منين : cairo
دعائي للمنتدى :
السٌّمعَة : 7
نقاط : 6176
تاريخ التسجيل : 25/01/2009

الوووو رد: هل تحب اسمك؟

مُساهمة من طرف همت رامي في الأربعاء أبريل 08, 2009 2:12 pm

ايوا اسمى ربنا كتبه قبل نزولى الارض واحب اسم رامى اوى ومازن
avatar
أغيثوا غزة
مشرف عام
مشرف عام

انثى
مساهمات هذا العضو : 1968
العمر : 28
انت منين : غزة(الجرح العربي النازف)
العمل/الترفيه : طالب جامعي
دعائي للمنتدى :
السٌّمعَة : 8
نقاط : 8193
تاريخ التسجيل : 14/11/2008

الوووو رد: هل تحب اسمك؟

مُساهمة من طرف أغيثوا غزة في الأحد أبريل 19, 2009 10:29 am

ممم طبعا بحب اسمي عشانه اسمي أما أولادي ان شاء الله هسميهم نبدأ بالبنات داليا ورانيا والأولاد فأكتر اسمه بحبه محمد وكمان اسم احمد حلو جدا وعاصم وعبد الرحمن كل الاسماء حلوة بصراحه وعلى رأي المثل الفلسطيني لما ييجي الصبي بنصلي على النبي هههه


عدل سابقا من قبل أغيثوا غزة في السبت مايو 09, 2009 1:31 am عدل 1 مرات


_________________
اقوى عذاب
لما دموعك تنزل منك
قدام عينه ما يشوفهاش
اقوى عذاب
كل ما تيجى تقوله بحبك
يسكت قلبك ما يقولهاش
وكأنك عايش وحدك
متغرب جوه حكاية
تايه مجروح مش عارف
خايف من اى نهاية
avatar
yasser
مشرف مميز
مشرف مميز

ذكر
مساهمات هذا العضو : 1178
العمر : 31
انت منين : قنا باريس الصعيد
العمل/الترفيه : دكتور مندوب دعايه طبيه
جنسيتك : مصري
دعائي للمنتدى :
السٌّمعَة : 3
نقاط : 7065
تاريخ التسجيل : 22/04/2008

الوووو رد: هل تحب اسمك؟

مُساهمة من طرف yasser في الأحد أبريل 26, 2009 4:36 am

لما ييجي الصبي بنصلي على النبي
جميل جدا هذا المثل ياهبه


_________________
[b]أحبتى فى الله.....................كيف حالكم مع الله
أسألكم الدعاء بظهر الغيب..............اللهم سدد خطانا الى الحق امين
avatar
أغيثوا غزة
مشرف عام
مشرف عام

انثى
مساهمات هذا العضو : 1968
العمر : 28
انت منين : غزة(الجرح العربي النازف)
العمل/الترفيه : طالب جامعي
دعائي للمنتدى :
السٌّمعَة : 8
نقاط : 8193
تاريخ التسجيل : 14/11/2008

الوووو رد: هل تحب اسمك؟

مُساهمة من طرف أغيثوا غزة في السبت مايو 09, 2009 1:35 am

بس انت يادكتور مقلتش بتحب اسمك ولا ايه وهتسمي اولادك ايه في المستقبل ؟؟؟


_________________
اقوى عذاب
لما دموعك تنزل منك
قدام عينه ما يشوفهاش
اقوى عذاب
كل ما تيجى تقوله بحبك
يسكت قلبك ما يقولهاش
وكأنك عايش وحدك
متغرب جوه حكاية
تايه مجروح مش عارف
خايف من اى نهاية
avatar
yasser
مشرف مميز
مشرف مميز

ذكر
مساهمات هذا العضو : 1178
العمر : 31
انت منين : قنا باريس الصعيد
العمل/الترفيه : دكتور مندوب دعايه طبيه
جنسيتك : مصري
دعائي للمنتدى :
السٌّمعَة : 3
نقاط : 7065
تاريخ التسجيل : 22/04/2008

الوووو رد: هل تحب اسمك؟

مُساهمة من طرف yasser في السبت مايو 09, 2009 4:03 am

انا بحب اسمى طبعا
واولادى ان شاء الله
المزمل وتسنيم


_________________
[b]أحبتى فى الله.....................كيف حالكم مع الله
أسألكم الدعاء بظهر الغيب..............اللهم سدد خطانا الى الحق امين
avatar
أغيثوا غزة
مشرف عام
مشرف عام

انثى
مساهمات هذا العضو : 1968
العمر : 28
انت منين : غزة(الجرح العربي النازف)
العمل/الترفيه : طالب جامعي
دعائي للمنتدى :
السٌّمعَة : 8
نقاط : 8193
تاريخ التسجيل : 14/11/2008

الوووو رد: هل تحب اسمك؟

مُساهمة من طرف أغيثوا غزة في السبت مايو 09, 2009 7:50 am

ربنا يخليلك تسنيم والمزمل يارب هههههههه


_________________
اقوى عذاب
لما دموعك تنزل منك
قدام عينه ما يشوفهاش
اقوى عذاب
كل ما تيجى تقوله بحبك
يسكت قلبك ما يقولهاش
وكأنك عايش وحدك
متغرب جوه حكاية
تايه مجروح مش عارف
خايف من اى نهاية
avatar
ارزاق
عضو

انثى
مساهمات هذا العضو : 46
العمر : 32
انت منين : سوهاج
جنسيتك : مصري
دعائي للمنتدى :
السٌّمعَة : 1
نقاط : 5840
تاريخ التسجيل : 11/05/2009

الوووو رد: هل تحب اسمك؟

مُساهمة من طرف ارزاق في الإثنين مايو 11, 2009 8:42 am

انا الاول مكنتش بحب اسمى لانه قديم جدا وغريب بس بقيت افكر بطريقه مختلفه عشان كده عجبنى اسمى ده كفايه ان فى منتدى باسمى
عموما زمان كنت فاكره نفسى هسمى اسامى غريبه وجديده
عقده يعنى
لكن دلوقتى بقيت احب اسم فاطمه ومريم والاولاد برضه اسماء الرسل ان شاء الله
avatar
yasser
مشرف مميز
مشرف مميز

ذكر
مساهمات هذا العضو : 1178
العمر : 31
انت منين : قنا باريس الصعيد
العمل/الترفيه : دكتور مندوب دعايه طبيه
جنسيتك : مصري
دعائي للمنتدى :
السٌّمعَة : 3
نقاط : 7065
تاريخ التسجيل : 22/04/2008

الوووو رد: هل تحب اسمك؟

مُساهمة من طرف yasser في الإثنين مايو 11, 2009 10:22 am

اهلا بيكى اختى ارزاق
وبجد اسمك جميل واكيد كنتى وش السعد على اهلك
ونتمنى قضاء وقت سعيد فى منتدانا منتدى ارزاق


_________________
[b]أحبتى فى الله.....................كيف حالكم مع الله
أسألكم الدعاء بظهر الغيب..............اللهم سدد خطانا الى الحق امين
avatar
مزيونة
عضو

انثى
مساهمات هذا العضو : 124
العمر : 27
انت منين : غزة
العمل/الترفيه : student
جنسيتك : فليني
دعائي للمنتدى :
السٌّمعَة : 1
نقاط : 5724
تاريخ التسجيل : 17/08/2009

الوووو رد: هل تحب اسمك؟

مُساهمة من طرف مزيونة في الأربعاء أكتوبر 07, 2009 12:35 am

انا بحب اسمي جدا عشان عمو الي سماني الاء واولادي حسمي محمد ومحمود والبنات ريم ووعدت اسمي هبه هههههههههه

ميرسي ياسر توبيك جميل
avatar
طبرانى 1990
مشرف
مشرف

ذكر
مساهمات هذا العضو : 749
العمر : 26
انت منين : فلسطيني وراسي مرفوع
العمل/الترفيه : طالب
جنسيتك : فليني
دعائي للمنتدى :
السٌّمعَة : 0
نقاط : 7143
تاريخ التسجيل : 01/10/2008

الوووو رد: هل تحب اسمك؟

مُساهمة من طرف طبرانى 1990 في الأربعاء أكتوبر 07, 2009 3:37 am

انا اسمي ضياء كتير بحبو واللي سماني اياه هو ابي على اسم شيخ شاب كان في المسجد القريب من بيتنا اما عن اسماء اولادي فانا راح اسمي محمد لاني من انا وصغير بنادوني ابو محمد يعني خلاص مشيت معي القصة وبعدين خير الاسماء ماحمد وعبد
وباقي الاولاد يعني سيدرة وحذيفة والوليد ويعني كتار الاسماء اللي انا بحبهم
وشكرا الك اخ ياسر


_________________
أملي ان يرضى الله عني [/embed-flash]
avatar
pearl of sea
عضو

انثى
مساهمات هذا العضو : 723
العمر : 22
انت منين : المنصورة
العمل/الترفيه : بهدلة مدارس
جنسيتك : مصري
دعائي للمنتدى :
السٌّمعَة : 0
نقاط : 6937
تاريخ التسجيل : 18/11/2008

الوووو رد: هل تحب اسمك؟

مُساهمة من طرف pearl of sea في الإثنين أكتوبر 19, 2009 7:48 am

اكيييييييييييييييد اسمي حلو اويييييييييييييي

تواضع مش كده هههههههههه

واولادي ان شاء الله هسميهم
أهداب و مختار
وعلى فكره اسم المزمل حلو اوي
avatar
أغيثوا غزة
مشرف عام
مشرف عام

انثى
مساهمات هذا العضو : 1968
العمر : 28
انت منين : غزة(الجرح العربي النازف)
العمل/الترفيه : طالب جامعي
دعائي للمنتدى :
السٌّمعَة : 8
نقاط : 8193
تاريخ التسجيل : 14/11/2008

الوووو رد: هل تحب اسمك؟

مُساهمة من طرف أغيثوا غزة في الإثنين أكتوبر 19, 2009 9:17 am

لالا اسم المزمل مش حلو ولاحاجه هههههههه


_________________
اقوى عذاب
لما دموعك تنزل منك
قدام عينه ما يشوفهاش
اقوى عذاب
كل ما تيجى تقوله بحبك
يسكت قلبك ما يقولهاش
وكأنك عايش وحدك
متغرب جوه حكاية
تايه مجروح مش عارف
خايف من اى نهاية
avatar
pearl of sea
عضو

انثى
مساهمات هذا العضو : 723
العمر : 22
انت منين : المنصورة
العمل/الترفيه : بهدلة مدارس
جنسيتك : مصري
دعائي للمنتدى :
السٌّمعَة : 0
نقاط : 6937
تاريخ التسجيل : 18/11/2008

الوووو رد: هل تحب اسمك؟

مُساهمة من طرف pearl of sea في الثلاثاء أكتوبر 20, 2009 7:47 am

ههههههههههههههههه
هتخديها عند ولا ايه؟

    الوقت/التاريخ الآن هو الأربعاء مارس 29, 2017 3:13 am